el elita
#MMEE – Jingiel główny
*Witam wieczorem 5 lipca i zapraszam na 126 wydanie mojej audycji. Dobry wieczór przed mikrofonem Piotr Lenart.
#Good evening
*Przez najbliższych 105 minut przedstawię nagrania wielu różnych twórców obracających się w szeroko rozumianej stylistyce muzyki elektronicznej. A usłyszycie między innymi utwory Michaela Stearnsa, Polarisa z najnowszej płyty i Amee Agaru z sobotnich koncertów z Złotowie.
#el elita
*Tę audycję zacznie nagranie Radosława Rasińskiego z Zielonej Góry. Utwór to Letnie Przesilenie – wiem, że naprawdę wiele osób czeka na w pełni letnią pogodę, a tego roku jakoś ona nie nadchodzi. Niech więc chociaż muzyka wprowadzi nas w pogodny klimat.
>Letnie Przesilenie – Radosław Rasiński (3:42)
#el elita
*W minioną sobotę w Złotowie położonym na północnym skraju woj. wielkopolskiego koncertował Marcin Siwiec – twórca używający pseudonimu Amee Agaru. Występy były dwa – pierwszy przed południem na małej scenie na Placu Paderewskiego – transmitowany przez Telewizję Poznań – i drugi wieczorem w Amfiteatrze Leśnym nad jeziorem Miejskim przed – jak mi podano – blisko 2,5 tysięczną publicznością. Zaprezentowana muzyka to suita Cztery żywioły…
>Cztery żywioły 1 (Przestrzenie) – Amee Agaru (4:57)
*Przypomnę teraz kilkoma słowami sylwetkę Marcina Siwca. Urodził się w Warszawie 24 listopada 1968 roku. Muzyką zajmuje się od ponad ćwierć wieku, a jej komponowaniem od prawie ćwierć wieku. Naukę muzyki rozpoczął w podstawowej szkole muzycznej w wieku 7 lat, a jego pierwsze próby kompozytorskie miały miejsce w wieku lat 15-tu.
>Cztery żywioły 2 (Str) – Amee Agaru (3:04)
*Japońskie wyrazy składające się na pseudonim Amee Agaru oznaczają: koniec deszczu. Twórca chciał, aby jego muzyka oznaczała dla Słuchacza właśnie koniec deszczu. I tu mały cytat ze strony internetowej Marcina: „…przeważająca większość dzieł sztuki daje odbiorcy coś bardzo wartościowego – poczucie zrozumienia ze strony twórcy. Gdy oglądasz obraz, lub słuchasz muzyki wiesz, że ON Cię rozumie, że prawdopodobnie czujecie w tej chwili to samo, to COŚ czego nie można wyrazić słowami. I nawet jeśli to „coś” boli, boli Was obu, nie jesteś sam. To chyba pozytywna myśl. Promień słońca wśród chmur. Może to koniec deszczu…”
>Cztery żywioły 3 (Slow Mow) – Amee Agaru (4:13)
Występowi Marcina towarzyszyła inscenizacja lubelskiego Teatru Pantomimy Jacka Kasprzaka działającego przy Lubelskim Centrum Kultury, wraz z Marcinem Siwcem na instrumentach klawiszowych grał Piotr Lenart. Jeszcze przez 3 min. brzmieć będzie czwarta – ostatnia część suity Cztery żywioły.
>Cztery żywioły 4 (Ms Intro) – Amee Agaru (2:53)
Polskie nowości
#Polskie nowości
*Jakub Kmieć tworzy i wydaje muzykę jako Polaris. W ostatnich dniach ukazał się jego drugi album zatytułowany Moo’n’sequences. Płyta powstawała długo, bo od roku 2001 i jest stylistycznie dość zróżnicowana. Słuchacze znajdą na niej od szkoły berlińskiej, poprzez ambient do klubowych londyńskich klimatów. Autor określa ją jako swistą „podróż po el-muzycznych zakamarkach i emocjach.”
Od tej chwili przez najbliższych 25 min. dawka muzyki z najświeższego wydawnictwa Polarisa – rozpocznie ją nagranie Takeoff. A teraz jeszcze wielka niespodzianka – dla Was drodzy słuchacze. Pod adresem: www.tsom.w.pl, powtarzam: www.tsom.w.pl znajdziecie konkurs w którym do wygrania płyty! Plecam, zajrzyjcie zaraz pod wymieniony adres: www.tsom.w.pl, odrobina wiedzy i płyty mogą trafić w Wasze ręce:)
>Takeoff – Polaris (12:41)
*Pytany o inspiracje Jakub wymienia wykonawców których ostatnio najchętniej słucha takich choćby jak: [’ramp] który zapewne inspirował to nagranie – Searching For The Right Band, czyli Szukając Właściwego Pasma – ta kompozycja jest ulubionym utworem autora z tego krążka i jedynym, który udało mu się stworzyć tak łatwo i spontanicznie. Oto ta muzyka.
>Searching for the right band – Polaris (6:20)
*Materiał z prezentowanego krążka ukończony został właściwie już w końcu ubiegłego roku, jedyną rzeczą której brakowało to mastering. W tej kwestii z pomocą Polarisowi przyszedł Darek Kaliński. Przed nami jeszcze 7 min. muzyki z najnowszej płyty Polarisa – nagranie zatytułowane Remote Spaces. A ja w tym momencie przypominam o konkursie, zajrzyjcie pod adres: www.tsom.w.pl, być może jeszcze zostały jakieś płyty, radzę się spieszyć pytanie nie należy do zbyt trudnych.
>Remote Spaces – Polaris (7:05)
NIC – nowości, informacje ciekawostki
*Minęła godzina 23. W Radiu Plus słuchacie Magazynu Muzyki Elektronicznej ELMANIA.
#NIC
*”Podczas poprzednich tras woziliśmy ze sobą niemalże całe studio nagrań – było tego strasznie dużo. Teraz jest znacznie łatwiej i szybciej.” – to fragment relacji z polskiego koncertu Kraftwerk opublikowanej w lipcowym numerze Estrady i Studia.
#plum
*O Międzynarodowych Prezentacjach Muzycznych Ambient 2004, których miejsce to Gorlice, a rozpoczną się one 15 lipca, napisało Życie w tekście o wakacyjnych festiwalach: http://www.zycie.com.pl/archiwum/tekst.php?id_tekst=35999
oraz Angora: Nr. 26 (732) z 27 czerwca.
#plum
*Dostałem informację, że Jarosław Degórski wydał nową płytę zatytułowaną: Fale. Jest to muzyka nieco inna od tej z płyty poprzedniej, bo jest to ambient. Niedługo będę mógł zapoznać i Was z tymi nagraniami.
Urodzeni wśród gwiazd
#Urodzeni wśród gwiazd.
*Teraz kolejnych 25 min. to filmowa muzyka Michaela Stearnsa. Michael Stearns żyje i tworzy w Santa Fe w stanie Nowy Meksyk. Gra od lat 60-tych, początkowo na gitarze rock’a i jazz w różnych grupach. Jego pierwszy utwór elektroniczny powstał w roku 1968, gdy jeszcze studiował. Przez długi czas związany był z jazz’em. Dopiero w roku 1977 ukazała się jego solowa płyta Ancient Leaves. Michael Stearns chetnie łączy brzmienie instrumentów elektronicznych z odgłosami natury i dźwiękami instrumentów akustycznych. Jego spokojne kompozycje pozwalają odprężyć się i całkowicie zanurzyć w muzyce. Myślę, że właśnie takich wrażeń dostarczy wiązanka nagrań: Chaco Mystery, The Glyph, Patterns, Chaco Landlight, The Language of Architecture, Pots, Pilgrims, and the Kivas, Mystery of the Moon, Ruins, The Dark Rooms of Chetro Ketl i The Mound. Utwory pochodzą z krążka: The Middle Of Time nagranego w 1999 r. i będącego ścieżką dźwiękową dokumentalnego filmu The Mystery of Chaco Canyon autorstwa Anny Sofaer.
>Chaco Mystery – Michael Stearns (3:36)
>The Glyph – Michael Stearns (2:22)
>Patterns – Michael Stearns (1:31)
> Chaco Landlight – Michael Stearns (3:37)
>The Language of Architecture – Michael Stearns (1:00)
>Pots, Pilgrims, and the Kivas – Michael Stearns (4:12)
>Mystery of the Moon – Michael Stearns (2:06)
>Ruins – Michael Stearns (2:15)
>The Dark Rooms of Chetro Ketl – Michael Stearns (1:55)
>The Mound – Michael Stearns (2:44)
Muzyka z prądem
#Muzyka z prądem
>Everyday Life – Robert Miles (10:29)
>Heroes – Roni Size (Kruder mix) (6:30)
>Sweetest Perfection – Depeche Mode (4:44)
>Modular Mix – AIR (5:59)
>Twisted Tendernes – Electronic (5:32)
*Wysłuchaliście blisko 2 godzinnej dawki muzyki zabarwionej elektronicznymi dźwiękami. Mam nadzieję ten zestaw wprawił Was w pogodny nastrój. Jeśli tak jest to nie powinniście mieć problemów z zaśnięciem. Zbliża się północ, więc dobrej nocy życzy Piotr Lenart.
#MMEE – end