MMEE 0061.17.02.2003 r. godz. 22:15 – 24:00


el elita

#MMEE – Jingiel główny
*Dobry wieczór, za chwilę rozpoczniemy kolejne wydanie audycji w całości poświęconej elektronicznym dźwiękom. Witam, przed mikrofonem Piotr Lenart.
#Good evening
*Jeśli zastanawiacie się nad powodami dla których mielibyście pozostać przy radioodbiornikach, mogę wymienić choćby to, że usłyszycie dużo doskonałych utworów wśród których znajdą się także takie których jeszcze nigdy nie słyszeliście.
#el elita
*Na początek wybrałem piękną kompozycję Chasera czyli Tomasza Gierygowskiego z Zielonej Góry. Przed wami już utwór Calling From Space.
>Calling From Space – Chaser (7:16)
*Wiele się mówiło w ubiegłym tygodniu o miłości,
uczuciowości, wyrażaniu uczyć. Oto mały powrót do Walentynek – utwór Love grupy Art Of Noise zaczerpnięty z krążka Moments In Love.
>Love – Art Of Noise (7:03)
#el elita
*Ostanie minuty były bardzo słodkie, teraz wiec zmiana – Syriusz C grupy Deliver. Za sprawą muzyki z roku 1994 przenieśmy się w kosmos.
>Syriusz C – Deliver (12:50)
Polskie nowości

#Polskie nowości
*Dziś po raz pierwszy w Elmanii muzyka Radosława Rasińskiego. Radosław urodził się w Zielonej Górze. Tam aktualnie mieszka i studiuje na
Uniwersytecie Zielonogórskim. Rozpocznijmy smakowanie jego muzyki od najświeższego materiału, nagranie nosi tytuł Nemesis i jest zapowiedzią nowej, powstającej jeszcze płyty.
>Nemesis – Radosław Rasiński (4:30)
*Radosław Rasiński od dziecka przejawiał zdolności muzyczne, dlatego rodzice zapisali go do szkoły muzycznej do której uczęszczał przez 6 lat. Porzucił ją by tworzyć własną muzykę. Muzyką elektroniczną zaczął interesować w latach 1995-96. W roku 96 zakupił swój pierwszy syntezator. A oto Kasjopea nagranie z roku 2001.
>Kasjopea – Radosław Rasiński (3:47)
*W latach 1996-97 Rasiński nagrał swój pierwszy materiał noszący nazwę Crystal Themes. Te pierwsze kompozycje były prezentowane w czasopiśmie Estrada i Studio a później zwyciężyły w radiowym plebiscycie. Kolejnym materiałem Monlight Stories z lat 1998-99 po raz kolejny w tymże plebiscycie sięgnął pierwszego miejsca. Kolejne jego płyty to Inne Oblicze, Krystalizacja oraz Crystal Themes XII-XX. A obecnie jak już wspominałem Radek pracuje nad nowym materiałem, który będzie nosił nazwę Nemesis. Teraz wróćmy jednak do lat 2000-01 z płyty
Inne oblicze utwór Otchłań.
>Otchłań – Radosław Rasiński (4:48)
*Radosław Rasiński nie zamyka swojej twórczości jedynie w ramach el-muzyki. Od 2 lat wraz z bratem tworzy formację Alchemist, która oscyluje w okolicach muzyki techno. Tej części jego twórczości jednak nie znam. Znam za to, jego kompozycje el-muzyczne i muszę stwierdzić, że jestem pod ich wrażeniem. Muzyka może się podobać i myślę że to co usłyszeliście podobało Wam się. I jeszcze raz Radosław Rasiński tym razem z płyty Crystal Themes XII-XX w kompozycji mającej numer XVIII.
>Crystal Theme XVIII – Radosław Rasiński (6:14)
NIC – nowości, informacje ciekawostki

*Minęła godzina 11. W Radiu Plus słuchacie Magazynu Muzyki Elektronicznej ELMANIA.
#NIC
*Na początek marca zaplanowane jest ukazanie się reedycji soundtracku z filmu Les Granges Brulées. Po 30 latach od powstania po raz pierwszy ten album Jarre’a będzie oficjalnie dostępny na kompakcie.
#plum
*Dziś dowiedziałem się, że ukazała się właśnie pierwsza tłoczona płyta Zibbona. Płyta nosi tytuł Hope i zawiera zarówno znane jak i nowe utwory.
Strona artysty to republika.pl/zibbon
#plum
*”Wirtuozem w obecnych czasach nie jest już ten, który szybko gra na klawiaturze. Syntezator jest zwierciadłem duszy i wirtuozem jest ten, który potrafi dać jak najwierniejsze odbicie samego siebie. Jeżeli jesteś bezpośredni, naturalny, biologiczny i jeżeli masz coś do powiedzenia jako kompozytor – najlepiej możesz to zrobić przez syntezator, wyrazić o wiele lepiej niż przez inne instrumenty. Czułość i wrażliwość mogą całkowicie zastąpić technikę.” – to były słowa Vangelisa.
Urodzeni wśród gwiazd

#Urodzeni wśród gwiazd.
*Gwiazdą tej audycji jest Johannes Schmoelling ex członek Tangerine Dream – muzyk uważany za jedną z ciekawszych postaci współczesnej muzyki elektronicznej. Urodził się w 1950 roku, w Lohne, w Niemczech. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 8 lat. Gdy miał lat 12 przyszła pora na następny instrument a były nim organy kościelne, na których w ciągu dwóch lat opanował grę na poziomie umożliwiającym rozpoczęcie zawodowej gry w kościele. The Lawnmower gra Johannes Schmoelling.
>The Lawnmower – Johannes Schmoelling (6:48)
*Schmoelling w 1978 roku kończy inżynierię dźwięku i rozpoczyna pracę w Berlinie przy teatralnych performance’ach. Praca ta pozwalała mu łączyć jego techniczne i muzyczne zainteresowania. Johannes Schmoelling w kompozycji The Woodpecker.
>The Woodpecker – Johannes Schmoelling (5:09)
*W 1979 roku Schmoelling poznaje Edgara Froese i dołącza do niego i Christopha Franke w zespole Tangerine Dream. Wraz z Tangerine Dream debiutuje na krążku Tangram. W składzie grupy był przez 5 lat. W tamtym okresie trio nagrało kilka znaczących albumów, takich jak Exit i Logos, oraz ścieżek filmowych, choćby Thief, Risky Business czy Legend.
The Rise of the Smooth Automaton tu cały czas solowa muzyka Johannesa Schmoellinga.
>The Rise of the Smooth Automaton – Johannes Schmoelling (5:14)
*W 1986 Johannes Schmoelling odszedł z Tangerine Dream by rozpocząć swoją solową karierę. Swój pierwszy solowy album Wuivend Riet nagrywa w roku 1987. Muzyka na nim zawarta zdaje się określać nowy kierunek w twórczości Schmoellinga, kierunek w muzyce pełnej pięknych tematów i dźwięków oddających urok świata i natury. Takiej muzyki słuchamy już od kilkunastu minut. Pochodzi ona z płyty The Zoo Of Tranquillity i pora na kolejny jej fragment: The Anteater.
>The Anteater – Johannes Schmoelling (3:20)
*Płyta The Zoo Of Tranquillity została zainspirowana sztuką brytyjskiego artysty Paula Spoonera. Johannes Schmoelling zafascynowany projektami Spoonera będącymi w gruncie rzeczy małymi maszynami, zabawnie wyglądającymi w swym absurdalnym i bezcelowym tańcu, stwierdził, że nada im głębi i nowej perspektywy, pisząc im muzykę. The Zoo Of Tranquillity powstało w 1987, a wersja której dziś słuchamy została ponownie nagrana i zremiksowana w 1996 roku. Ostatni fragment tej płyty jaki dziś usłyszycie to The Zoo and Jonas.
>The Zoo and Jonas – Johannes Schmoelling (5:46)

Muzyka z prądem

#Muzyka z prądem
>Soul To Love – Moby (4:29)
>Excus me – Technologic (3:37)
>Love Is A Shield – Camouflage (4:04)
>Gdzie jesteś – Kasia Cerekwicka (4:59)
>Enjoy The Silence – Depeche Mode (4:19)
>Beethoven – Alphaville (5:37)
*Choć ta audycja już się kończy to na pociesznie powiem, że z każdą upływającą sekundą zbliżamy się do następnej. Tradycyjnie, już możecie się jej spodziewać w poniedziałek kwadrans po 22. Serdecznie zapraszam. Do usłyszenia mówi Piotr Lenart.
#MMEE – end

c) Magazyn Muzyki Elektronicznej Elmania (luty 2003 r.)